Menu
موزه برادران امیدوار، در بخش شمال غربي مجموعه فرهنگي – تاريخي سعدآباد واقع شده و بناي آن متعلق به دوره قاجار است.

   

اين موزه شامل 4 اتاق با نماي آجري قرمز رنگ و گچ بريهاي زيبا مي باشد، که کالسکه خانه و استراحتگاه سورچی ها بوده است.

 

ساختمان پس از انقلاب اسلامي در سال 1381 شمسي مرمت و بازسازي شد و در پنجم مهر ماه 1382در هفتۀ جهانگردي با تلاش سازمان ميراث فرهنگي، به نام اولين جهانگردان ايراني افتتاح گرديد.

 
اتومبیل و یکی از موتورها

برادران اميدوار، به نام هاي عيسي در سال 1308 و عبدالله در سال 1311 ش در تهران به دنيا آمدند.


شناسنامه و پاسپورت

عيسي اميدوار كه به كوهنوري علاقۀ شديدي داشت، عضو باشگاه نيرو راستي شد و طي صعود به قلل مرتفع نقاط مختلف ايران به مشاهده و شناخت ابزارآلات انسانهاي غارنشين پرداخت. كوهنوردي و راهپيمايي ها، سرآغاز انديشۀ سفر و جهانگردي اين دو برادر بود.
 
 
اولین روز شروع سفر و گذشتن از زیر قرآن           ابزار و وسایل همراه برادران امیدوار

ديدار با " نيوبل " دوچرخه سوار فرانسوي كه قصد سفر از پاريس تا سايگون پايتخت ويتنام را داشت، علاقه به جهانگردي آنها را دوچندان ساخت. همچنین شركت در مسابقات دوچرخه سواري بين شهرها و كشورها، از ديگر سرگرمي دو برادر بود.

 
دارو فروشی و کشیدن دندان در معابر (پاکستان)   خدای عشق (هندوستان)


برادران اميدوار پس از سه سال مطالعه در سال 1333 ش با شور و عشق فراوان سفر خود را به منظور ديدن ناديده هاي جهان، از زادگاه خود با مبلغي در حدود 90 دلار آغاز كردند. 



آنها با برگزاري نمايشگاههايي از دستاوردهاي سفر به نقاط مختلف دنيا، نوشتن مقالات براي نشريات معتبر جهان و برگزاري سخنراني در بزرگترين دانشگاههاي دنيا، بقیه هزینه سفرهای خود را تأمين كردند.

   
پروانه های کلکسیون شده                                سنگ ها بصورت طبیعی بصورت تعادل و توازن قرار دارند

عیسی و عبدالله در هفت سال اول سفر خود، چهار قاره را با دو موتورسيكلت يك سيلندر مچلس انگليس به قدرت cc 500، كه پدر برايشان خريداري كرده بود، پيمودند و سه سال آخر را با اتومبيلي كه كمپاني سيتروئن فرانسه به آنها اهدا كرده بود، مسافرت كردند.
 
   
زندگی با اسکیموها در قطب                              گاهی در صحراهای داغ شتر ماشین را می کشید

حاصل سفر 10 سالۀ آنها به نود و نه كشور از پنج قارۀ جهان، هزاران عكس، فيلم، صنايع دستي نقاط مختلف جهان و تعداد زيادي مقالات و تحقيقات علمي بود.

 

اولين فيلم تهيه شده توسط برادران امیدوار، مربوط به ابوریجینی ها – بوميان استراليا – است كه زندگي آنها بدون هيچ تغييري به همان شيوۀ 2500 سال قبل است.

 

اين فيلم فاقد صدا، توسط دوربين كوكي روليكس با سه لنز متفاوت گرفته شد كه آن را از سيدني در استراليا خريداري كرده بودند.

    
تیز کردن دندان دختر بالغ شده توسط جادوگر قبیله                     شکار دستجمعی فیل 

 از ديگر كارهاي مهم آنها تهیۀ فیلم شانزده ساعته از سفرشان بود. سرانجام، برادران امیدوار در سال 1343 ش از سفر ده سالۀ خود بازگشتند و مردمي كه از طريق مجلات با آنها آشنا شده بودند فيلم فوق را كه به مدت 10 روز در سينما به نمايش گذاشته شده بود، ديدند.

    
گذاشتن حلقه رنگی درون لبها ، برای اینکه چهره دختران زشت شده و مردان قبایل دیگر به آنها چشم طمع ندوزند


سر مردان قبیله شکست خورده پس از دوختن لبها و چشم ها برای یادگاری نگهداری می شد


اين سفرها به منظورتحقيق دربارۀ زندگي انسان هايي كه در روزگار امروزی به صورت بدوي و دور از تمدن زندگي مي كردند و نيز شناساندن ايران زمين به مردم جهان صورت پذیرفت .


یادگاری قبایل سرخ پوستان
دی ان ان
DNN